Heimwee ~ Voor Dimph ~



Heimwee

de klok tikt niet meer, zoals thuis
kamers zijn me vreemd, muren kaal
geen hondenharen op het nieuwe kleed
uit de drinkbak wordt niet meer geslurpt

dagen kleuren anders, anders dan gisteren
toen alles nog zo dichtbij was, zo vertrouwd
wandelingen hoorden bij de dingen van alle dag
praatje hier, praatje daar

met mensen die me dierbaar waren
het huis dat mij paste als een jas, alleen te groot
met pijn in mijn hart trok ik de deur dicht, voorgoed
roerloos staan de wijzers, zij wijzen op de leegte in mijn hart

©MarjonvanderVegt





Reacties

  1. heel mooi. je woorden.......steeds meer dierbaren ontvallen ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dank je hartelijk Willem, zie nu pas jouw reactie. Excuus. Lieve groet, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog